vrijdag, maart 25, 2011

Stuk in je kraag

Op de eerste zonnige zaterdag van het jaar, gingen vriend G. en ik de stad in.
G. moest nieuwe blouses hebben en mijn handen jeukten om hem iets modieuzer te kleden. Enigzins mokkend, en tijdrekkend, ging hij mee.

Om de overgang naar hip niet te groot te maken, had ik eerder al bij de V&D geschikte blouses gezien. Precies hetzelfde als hij al had, maar dan met zulke leuke hippe bloemige boorden. In de winkel ging G. echter tot mijn grote verbazing direct overstag.

''Is dit mode?'' ''Doe er dan maar twee van.''
Verbaasd stemde ik toe.

Gisteren stond G. met zijn nieuwe blouse voor de spiegel.
''Kijk,'' zei hij ''als ik mijn kraag zo doe, dan zie je helemaal niet dat er zo'n stuk in mijn kraag zit.''

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Gniffel, Gniffel. Maar leuk is dat overhemd met dat bloemetjes boordje wel!
Pi.

Aarsen-Jongman zei

Leuk en herkenbaar

Aarsen-Jongman zei

We wachten al zo lang op nieuwe berichten!!!!!!!!!