donderdag, oktober 06, 2011

Jezus op een briefje

Door de brievenbus dwarrelt een briefje. De bezorger spoed zich van ons tuinpad.
Ik raap het briefje op.
''Stichting voor evangelisatie''. Een flyer vol met eisen voor ons zondaars. Hel en verdoemenis. Sodem en Gomorra. Kom naar de kerk, anders komt u niet in de hemel!
Dat is nu al het zoveelste flyertje. En dat terwijl ik een ja-nee-sticker op de deur heb.
Snel schiet ik in mijn schoenen en trek mijn jas aan.
Wanneer ik in de verte kijk, zie ik nog net een gestreken pantalon lopen. Ik begin te spurten, maar haal hem niet in.
Doordat de man in de buurt rondjes loopt weet ik hem uiteindelijk in te halen, door hem af te snijden.
''Meneer?''
Geen reactie.
''Meneer?!''
De man draait zich verbaasd om. Een "fine", met een uitgestreken gezicht, zijscheiding en rond brilletje, kijkt me enigszins verstoord aan.
''Meneer, u begaat een overtreding.''
De man kijkt mij vragend aan.
''U negeert mijn ja-nee-sticker.''
''Hoezo?'' Vraagt hij, nog verbaasder.
''Nu ja, dit is duidelijk ongewensd drukwerk.''
''Ongewensd kan het niet zijn, Jesus is niet ongewensd.''
''Ja,'' zeg ik, ''maar ook de here Jesus moet aan het milieu denken.''
Ik duw de flyer in zijn hand en weg spurt hij.
Zich waarschijnlijk wezenloos geschrokken van iemand met andere overtuigingen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Marieke,
Ik ben trots op je!
Je Moeder

D. Aarsen zei

Ik wil nieuwe stukjes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!