vrijdag, september 17, 2010

Dropjes

Het lijkt wel steeds erger te worden. De noninformatie op verpakkingen.

Pindakaas, waarop vermeldt wordt deze sporen van pinda's bevat. Borrelnootjes verwerkt in een fabriek waar ook noten verwerkt worden. Zout, waarop een beperkte houdbaarheidsdatum staat. Producten die ik al jaren in de keukenkastjes heb staan, moeten plots koel bewaard gaan worden. Melk schijnt niet meer geschikt te zijn voor personen met een lactoseallergie. Op thee wordt vermeld dat er 0 calorieën in zitten. Hoeveel calorieën mag je verwachten in water met een kleurtje? Gelukkig is alles van de unilever voorzien van een ''ik-kies-bewust'' logo, zodat je weet dat je bewust voor unilever kiest. Het toppunt vind ik de Albert Heijn, die overal opzet hoeveel kcal iets bevat. Drie dropjes bevatten 51 kcal. Wie eet er nu maar drie dropjes?

Vol berouw gooi ik de leeggegeten dropverpakking maar weg. Zonder te weten hoeveel dropjes erin de verpakking zaten. Dat staat er dan weer niet op.

2 opmerkingen:

Jo den Zeurder zei

Ik vind "serveersuggesties" ook vervelend op verpakkingen. Koop je een blikje sardientjes en dan zie je op de verpakking een gouden schaal met sla, kaviaar, tomaten en... een sardientje. Staat er "serveersuggestie" bij.

Overigens bedoelen ze met 0 calorieën vaak 0 kilocalorieën. Er zitten dus we calorietjes in. Stelletje liegebeesten van Unilever!

P. zei

Drop of eronder.